1401/07/10 ساعت 12:11:46

درج آگهی فروش زمین

قبل از اینکه به قسمت درج آگهی فروش زمین وارد شوید و آگهی زمین خود را درج کنید لازم است در رابطه با سپردن رایگان زمین برای فروش با هم کمی صحبت کنیم

درج آگهی فروش زمین

و راهکارهای فروش ملک را در سریعترین زمان و بهترین قیمت باهم بررسی کنیم و نکاتی را برای شما عزیزان عنوان کنیم که در هرچه سریعتر و بهتر فروش رفتن ملکتان با صرف انرژی کمتر موثر واقع می گردد ، پس بیایید شروع کنیم

انتخاب بهترین سایت خرید و فروش زمین است

این بدان منظور است که سعی کنید برای هر آگهی که درج مینمایید سایت تخصصی پیدا کنید برای مثال اگر میخواهید خودرو خود را بفروشید آن را در سایت درج آگهی رایگان که تمام آگهی ها اععم از لوازم منزل و املاک و خودرو و استخدام میباشد آگهی نکنید ، سعی کنید سایت تخصصی بیابید ، سایت تخصصی ملک سایتی است که فقط در زمینه ملک آگهی میپذیرد و آگهی های دیگر را دریافت و تایید نمیکند پس قدم اول انتخاب بهترین سایت خرید و فروش زمین جهت سپردن رایگان زمین شماست

انتخاب عنوان مناسب برای ثبت آگهی فروش زمین است

انتخاب عنوان یا تیتر خانه تان بسیار مهم است برای ملکتان حتما یک عنوان مناسب انتخاب کنید تا بتواند در جهت فروش ملک تان کمک بسزایی کند ، عنوان را نه خیلی طولانی کنید نه خیلی کوتاه ، سعی کنید بهترین قابلیت زمین یا باغ خود را در عنوان بیاورید ، مثلا اگر زمین شما دارای منظره به جایی میباشد در عنوان خود به جای نوشتن این عنوان :

"250 متر زمین نوشهر "  عنوان بهتر : "زمین در نوشهر با دید عالی 250 متر" را انتخاب نمایید

سپردن رایگان زمین

نوشتن اطلاعات کافی در مورد زمینتان

دقت کردید حتما که در سایتها با آگهی هایی مواجه میشویم که گاها یک سطر کوتاه در قسمت توضیحات ملک راجع به آن ملک نوشته اند و این کار مارا سخت میکند ، بیایید مثل مشتری فکر کنیم مشتری از توضیحات کامل لذت میبرد یعنی با خیال راحت توضیحات شما را میخواند و حتما زمانی با شما تماس میگیرد که 50% به خرید زمین شما نزدیک شده است و هم وقت شما را پای تلفن کمتر میگیرد جهت سوالاتی که شما می توانستید با 15 دقیقه وقت برای همیشه خود را خلاص کنید و هم وقتی جواب تلفن میدهید مطمئن هستید که مشتری توضیحات شما را دیده و قطعا توضیحات برایش قابل قبول بوده پس دیگر تماسها برایتان خسته کننده نیست و هر تماس یک مشتری واقعیست پس توضیحات را با دقت در یک ورق کاغذ بنویسید و خلاصه آن را در آگهی خود وارد کنید سعی کنید مطالب زیر حتما در توضیحات قسمت ثبت رایگان زمین بیاید

1 : متراژ زمین و باغ  2 : دارا بودن سند  3 : آیا آب و برق و گاز پای زمین موجود است  4 : مدارک موجود  5 : آیا بنای کلنگی یا انباری دارد  6 : آیا باغ دارای درخت است یا خیر  و ...

نمونه توضیحات مناسب برای ثبت آگهی فروش زمین

توضیحات مناسب ثبت آگهی فروش زمین

انتخاب عکس مناسب برای سپردن رایگان زمین

قدم چهارم برای سپردن رایگان زمین بسیار مهم است ،چرا که تاثیر بسیار مناسبی در فروش فوری زمین شما دارد : انتخاب مناسب عکس همان قدر میتواند کمک برای فروشتان باشد که انتخاب نامناسب عکس میتواند مخرب باشد یعنی اگر عکسی از زمین یا باغ یا باغچه خودتان نگیرید بهتر است تا اینکه عکس بدی از آن بگیرید اما فرق عکس خوب و بد در چیست ، در زیر برایتان شرح میدهیم .

برای گرفتن عکس مناسب باید دقت کنید که در منطقه ای در گوشه و یا کنج زمینتان بیاستید و از بزرگی زمین یا باغ عکس بگیرید ، برای این کار باید موبایلتان را به صورت افقی در دستتان بگیرید نه به صورت عمودی برای عکس از نما هم دقت کنید که حتما تمام نمای زمین یا باغ در عکس باشد و عکس اول و عکس اصلی آگهی فروش ملکتان حتما عکس بر زمین باشد .

نمونه عکس زمین فروشی مناسب

نمونه عکس زمین فروشی

آگهی دیگران را کپی نکنید

اگر قصد ثبت آگهی فروش زمین را دارید و یک آگهی مناسب را مشاهده کردید، اشکالی ندارد که از روی آن آگهی الگو بگیرید اما به هیچ وجه کپی‌برداری مجاز نیست! شاید با خود فکر کنید که مخاطبین این نوع از آگهی‌ها متوجه این موضوع نخواهند شد اما باید بدانید که فردی که قصد دارد هزینه زیادی را برای خرید زمین بپردازد، قطعا آگهی‌های زیادی را دیده و اگر تشخیص دهد که آگهی شما کپی شده یک آگهی دیگر است و تنها مشخصات را تغییر داده‌اید، به احتمال زیاد پرونده خرید ملک از شما را خواهد بست.

با لحن مناسب توضیحات را ارائه دهید

برای ثبت آگهی زمین اگر به‌جز توضیحات فنی، قصد ارائه توضیحات دیگری دارید، بهتر است از لحنی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال یک نمونه غلط برای ترغیب برای تماس به این صورت است: "برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید". در مقابل نمونه درست به این صورت است: "در صورتی‌که قصد کسب اطلاعات بیشتری دارید، تماس بگیرید تا پاسخگوی شما باشیم"
این موارد در ثبت آگهی فروش زمین شاید ساده به نظر برسند اما همین ریزه کاری‌های کوچک است که یک آگهی موفق را از یک آگهی ناموفق متمایز می‌کند.

  • پاسخگو باشید :

پس از ثبت آگهی فروش زمین، مهم‌ترین موضوع پاسخگو بودن است. هرچقدر هم که زمین شما باب میل یک مشتری باشد، اگر چند تماس از طرف شما بی‌پاسخ و پیگیری بماند، احتمال اینکه مجدد با شما تماس بگیرد بسیار کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین تا حد امکان سعی کنید که تماس‌های ورودی را پاسخ دهید.

  • بیش از حد از زمین خود تعریف نکنید!

پیشتر گفته شد که ارائه مزایای زمین در ثبت آگهی فروش زمین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما متقابلاً تعریف کردن بیش از حد از زمین می‌تواند باعث ایجاد یک حس بد نسبت به زمین در مخاطب آگهی شود.
تعریف بیش از حد از زمین به‌مانند این است که شما سعی دارید یک زمین نامرغوب را با قیمتی بیشتر از حد معمول بفروشید و با ارائه تعاریف بیش از حد و غیر حرفه‌ای قصد دارید تا ایرادات زمین را بپوشانید.

نوع کاربری زمین خود را مشخص کنید

فروش زمین با کاربری های مختلف مسکونی 
 یا باغ یا تجاری و کشاورزی

زمین‌ها کاربری‌های مختلفی دارند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و شرایط فروش آن‌ها نیز به واسطه همین انواع مختلف متفاوت است. به همین جهت نیاز است تا برای ثبت آگهی فروش زمین، در ابتدا نوع زمین کاملاً مشخص شود.
از نظر قانونی انواع زیادی از کاربری زمین وجود دارد که برخی از این موارد عبارت‌اند از:

زمین با کاربری مسکونی 

از رایج‌ترین انواع زمین می‌توان به زمین‌هایی با کاربری مسکونی اشاره کرد که معمولاً برای ساخت ویلا، ساختمان و سایر موارد مشابه کاربرد دارند. در صورتی‌که قصد فروش زمین مسکونی را دارید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ارائه اطلاعات وضعیت سند
  • ارائه اطلاعات ضروری قانونی
  • ارائه اطلاعات مربوط به متراژ
  • ارائه تمامی مزایای مضاعف زمین
  • ارائه تمامی اطلاعات موقعیت مکانی زمین
  • ارائه تمامی امکانات زمین از جمله برق، آب و گاز
  • ارائه اطلاعات مربوط به استعلام‌های قانونی زمین

زمین با کاربری تجاری

کاربری تجاری یکی دیگر از انواع رایج کاربری زمین است که معمولاً در تمام سایت‌های ثبت آگهی فروش زمین می‌توانید انواع این زمین‌ها را مشاهده کنید. این زمین‌ها برای راه‌اندازی تجارت و کسب و کار مناسب هستند و می‌توانید در آن‌ها رستوران، مرکز خرید و پاساژ، مغازه و سایر موارد این چنینی را تأسیس کنید.
در صورتی‌که قصد ثبت آگهی زمین تجاری را دارید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ارائه اطلاعات وضعیت سند
  • ارائه اطلاعات مربوط به متراژ
  • ارائه اطلاعات ضروری قانونی
  • ارائه تمامی مزایای موقعیت مکانی
  • ارائه تمام اطلاعات مربوط به کاربری تجاری
  • ارائه برخی پیشنهادات برای ساخت و ساز
  • ارائه اطلاعات مربوط به امکانات زمین از جمله برق، آب، گاز و.....

زمین با کاربری صنعتی

ارائه سند زمین با کاربری صنعتی قدری پیچیده‌تر از دو مورد قبلی است چرا که بررسی این موضوع نیازمند نظرات کارشناسی و تخصصی می‌باشد که باید توسط مراجع ذیصلاح صورت بگیرد. به صورت کلی می‌توان در زمین‌های صنعتی کارخانجات، کارگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر موارد این چنینی را تأسیس کرد.
زمین‌های صنعتی از نظر موقعیت مکانی فاکتور‌های متفاوت‌تری نسبت به زمین‌های تجاری و مسکونی دارند. به عنوان مثال یکی از فاکتور‌های مناسب بودن زمین تجاری پاخور بودن و شلوغ بودن منطقه است اما برای زمین‌های صنعتی تنها نزدیک بودن به شهر‌ها کفایت می‌کند چرا که این زمین‌ها معمولاً خارج از شهر هستند.
در صورتی‌که قصد ثبت آگهی زمین صنعتی را دارید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ارائه اطلاعات وضعیت سند
  • ارائه اطلاعات مربوط به متراژ
  • ارائه تمام اطلاعات مربوط به کاربری صنعتی
  • ارائه اطلاعات موقعیت و وضعیت مکانی زمین
  • ارائه امکانات صنعتی زمین مانند برق سه فاز و.....
  • ارائه اطلاعات ضروری قانونی و مربوط به کاربری صنعتی
  • ارائه اطلاعات امکانات عمومی زمین مانند آب، برق، گاز و .........

زمین با کاربری کشاورزی

زمین‌های کشاورزی از رایج‌ترین انواع زمین هستند که معمولاً در خارج شهر بوده و همانطور که از نامشان پیداست برای کاشت محصولات مختلف و اغلب محصولات زودبازده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فاکتور‌های مناسب بودن موقعیت مکانی زمین‌های کشاورزی نیز مانند زمین‌های صنعتی متفاوت از موارد قبلی است. به این صورت که برای این زمین‌ها بیشتر از نزدیک بودن به شهر، شرایط آب و هوایی و همچنین میزان ذخایر آب منطقه و سایر موارد این چنینی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
در صورتی‌که قصد ثبت آگهی زمین کشاورزی را دارید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ارائه اطلاعات ضروری قانونی
  • ارائه اطلاعات وضعیت سند
  • ارائه اطلاعات مربوط به متراژ
  • ارائه شرایط آب و هوایی منطقه
  • ارائه پیشنهادهایی برای فعالیت
  • ارائه اطلاعات وضعیت مکانی زمین
  • دارا بودن یا نبودن سهمیه آب زمین
  • ارائه اطلاعات ضروری مربوط به کاربری کشاورزی
  • ارائه اطلاعات مربوط به جهت زمین و آفتابگیر بودن
  • ارائه اطلاعات فنی زمین مانند شیب، تراکم و عمق خاک و ....

زمین با کاربری خدماتی

زمین با کاربرد خدماتی دارای شرایطی خاص‌تر است و معمولا با مجوز‌هایی ارائه می‌شود. این زمین‌ها را می‌توان برای ساخت مواردی همچون پمپ بنزین، حمام عمومی و...... استفاده کرد.
مهم‌ترین موضوع در مورد وضعیت مکانی چنین زمین‌هایی، تطابق نیاز منطقه با مجوز زمین است. به عنوان مثال زمین‌هایی که در کنار اتوبان‌ها و جاده‌ها مخصوصاً در نزدیکی دوربرگردان‌ها هستند برای تأسیس پمپ بنزین‌ها بسیار مناسب‌اند.
در صورتی‌که قصد ثبت آگهی زمین خدماتی را دارید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ارائه اطلاعات ضروری قانونی
  • ارائه اطلاعات وضعیت سند
  • ارائه اطلاعات مربوط به متراژ
  • امکان یا عدم امکان اخذ وام
  • ارائه اطلاعات مربوط به مجوزها
  • امکان یا عدم امکان شراکت با مبلغ مشخص
  • اطلاعات مهم موقعیت مکانی مانند نزدیکی به اتوبان و.....

البته لازم به ذکر است که انواع زمین و شرایط خرید و فروش و در نتیجه ثبت آگهی فروش زمین بسیار گسترده‌تر از موارد گفته شده می‌باشد که خود نیازمند نوشته‌ای جداگانه است و ما تنها برجسته‌ترین موارد را ارائه دادیم. 

اطلاعات خود را برای ثبت آگهی زمین به اندازه ارائه دهید

البته لازم به ذکر است که انواع زمین و شرایط خرید و فروش و در نتیجه ثبت آگهی زمین بسیار گسترده‌تر از موارد گفته شده می‌باشد که خود نیازمند نوشته‌ای جداگانه است و ما تنها برجسته‌ترین موارد را ارائه دادیم.
توجه داشته باشید با وجود اینکه ارائه تمام اطلاعات ذکر شده ضروری نیست و شما می‌توانید تنها با ارائه متراژ و موقعیت مکانی اقدام به ثبت آگهی فروش زمین کنید، اما ارائه اطلاعات گفته شده می‌تواند سرعت و کیفیت فروش زمین شما را بالاتر ببرد.
به عبارت دیگر هرچه که وضعیت زمین شما از نظر فاکتور‌های فنی مهم و اطلاعات قانونی تکمیل‌تر باشد، شانس فروش سریع‌تر با قیمت بهتر بیشتر است.

هرچه که تا به اینجا در مورد سپردن زمین برای فروش خواندید، همگی در رابطه با اطلاعات کاربردی و مهم یک زمین بودند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اطلاعات اولیه مورد نیاز مشتری، چه اطلاعات قانونی و چه اطلاعات مربوط به شرایط زمین را به خوبی در اختیار مشتری قرار بدهیم.
حتماً توجه داشته باشید که تنها اطلاعات ضروری و نیازی نیست که تمام اطلاعات قانونی و درج شده در سند را در آگهی خود تشریح کنید.

جمع بندی

امیدورایم که توانسته باشیم توضیحات جامع و کاملی را در جهت ثبت رایگان زمین و ملک برای شما عنوان کرده باشیم در همین راستا در صورت صلاحدیدتان میتوانید زمین خود را جهت درج آگهی به سایت زمین باز بسپارید ، برای انیکه یک نمونه متن آگهی فروش زمین مناسب برای آگهی خود داشته باشید میتوانید به مقاله متن آگهی فروش زمین مراجعه نمایید و از نمونه متن های آگهی با کاربری های مختلف الگو بگیرید

حساب من ثبت آگهی جستجوی زمین